România a sărbătorit Giving Tuesday, ocazie cu care românii de pretutindeni au înscris pe site peste 85 inițiative de caritate, demersul fiind susținut și de peste 20 de parteneri. Numărul faptelor bune nu s-a oprit aici, o parte dintre acestea nu s-au regăsit pe site, dar au adus zâmbete pe chipurile celor care au mai puțin.

Amalia Enache, Andrei Stupu și Andrei Ștefan au ales ca de Giving Tuesday să îi susțină pe Alexandra și cei șase pitici, o mamă singură cu șase copii din Vedea (Giurgiu), pentru ca aceștia să poată avea o casă. Cei 9 ambasadori ai campaniei de anul acesta, care au ales câte o cauză în care să se implice, au fost: Amalia Enache, Andrei Stupu, Andrei Ștefan, Toader Păun, Oana Brătilă, Cristina Hurdubaia, Dana Gonț, Diana Lupu și Vasi Rădulescu.

Campaniei de anul acesta i s-au alăturat peste 20 de companii și ONG-uri care au pus inimă într-o acțiune de caritate și au dus mai departe mesajul #puneinimă al campaniei. Printre companiile și ONG-urile implicate se numără Fundația Hope and Homes for Children, Asociația HEM prin proiectul „N-avem sânge”, Fundația Vodafone România, Bikers for Humanity, precum și Bursa Binelui, Lăptăria cu Caimac sau Kaufland România.

Mesajul campaniei a fost dus mai departe la milioane de oameni de bine de către partenerii media principali, Europa FM, Libertatea, Știri ONG, România Pozitivă. Prin intermediul lor, ambasadorii campaniei i-au încurajat pe români să sărbătorească generozitatea de Giving Tuesday prin fapte bune, dar și să nu uite să fie generoși în fiecare zi! Tot demersul a fost susținut și de Good Bureau, Studio Lumiere, Asociația pentru Relații Comunitare și Asociația TechSoup.

Un partener nedespărțit încă de la prima ediție a Giving Tuesday în România este Primăria Alba Iulia, care prin Sebastian Băeșan, Expert local, și-a asumat rolul de promotor al mișcării și activator al comunității la nivel local. Anul acesta, cei de la N-avem sânge au lansat campania “Fii bloodfluencer”, și i-au încurajat pe toți cei care au posibilitatea să meargă și să doneze sânge la Centrul de Transfuzie București.

“Campania de anul acesta ne-a surprins pozitiv din toate punctele de vedere. Atât partenerii noștri, cât și foarte mulți oameni de bine au dat dovadă de implicare și mobilizare, lucru care ne-a copleșit în adevăratul sens al cuvântului. Toate faptele bune adunate în câteva zile ne motivează să ne continuăm misiunea și să ducem mesajul #puneinimă mai departe, investind în continuare în dezvoltarea mișcării în România”, spune László Bodor, cofondatorul Asociației Envision, ONG care și-a asumat promovarea mișcării Giving Tuesday în România.

Generozitate a fost anul acesta cuvântul lunii, și la propriu și la figurat. Dexonline, unul dintre partenerii campaniei a promovat generozitatea în stil propriu, astfel încât cuvântul lunii octombrie pe site-ul lor a fost “generozitate”.

În România, Giving Tuesday este reprezentat de Asociația Envision, organizație neguvernamentală înființată în 2012 cu scopul de a promova implicarea socială și de a crea punți de legătură între dorința oamenilor de a ajuta și posibilitatea de a o face. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.